פתרונות אודיו והקלטה מתקדמים
בפרוטוקול MILAN
RME sets new milestone with new network audio interface cards
כרטיסי ה-HDSPe AoX החדשים קובעים שוב את ההתייחסות לממשקי אודיו בעלי ביצועים גבוהים. זמין כגרסת Dante® עם 512 x 512 ערוצים וכגרסת Milan® עם 128 x 128 ערוצים, כרטיסים אלה ממנפים את ארכיטקטורת הדרייברים הנודעת של RME כדי להביא ספירת ערוצים גבוהה לכל DAW – יחד עם מנוע TotalMix™ 256 ערוצים, RME’s מערבל חומרה מבוסס FPGA סופר נמוך.
תופס רק חריץ בודד, ממשק PCIe x4 משדר ומקבל עד 512 ערוצים של אותות אודיו ברשת בשתי יציאות ג’יגה-ביט Ethernet נפרדות. ניתן להחליף חלקית את ערוצי השמע ברשת (או להרחיב במקרה של גרסת Milan®) עם אותות MADI על ידי הוספת עד שני כרטיסי SFP אופטיים כפולים או כפולים קואקסיאליים אופציונליים. לכן, ניתן לשלב לראשונה ארבעה אותות קלט MADI, ארבעה אותות פלט MADI בתוספת של עד 256 ערוצי אודיו ברשת לכל כיוון בתוך ממשק שמע יחיד – ב-macOS® ו-Windows®.
בהשוואה למספר הערוצים האדירים הללו, שקע אוזניות הסטריאו בגודל ¼ אינץ’ תופס מקום רב בכרטיס – ומסיבה טובה, מכיוון שהוא מאפשר למהנדסים לנטר כל אות שמגיע לכרטיס: מהמחשב, מהרשת או מהמכשיר האופציונלי. כניסות MADI. וכדי להוסיף עוד אות אחד למיקס – קלט/פלט סטריאו AES3דיגיטלי זמין יחד עם MIDI על כבל פריצה, מה שהופך אותו לממשק מקצועי רב-תכליתי ומלא. יציאת קלט/פלט של שעון מילים זמינה בכרטיסי האופציה של MADI.
ניהול ספירות ערוצים גבוהות
המספר העצום של הערוצים יכול להיות מנוהל על ידי המשתמש באמצעות תיבת הדו-שיח של התוכנה של מנהל ההתקן, הכוללת מטריצת ניתוב שיוצרת את החיבורים בין I/O של חומרה ל-I/O של תוכנה, ומציעה גמישות רבה.
ראשית, המשתמש בוחר אילו 256 ערוצים לשלוח ל-TotalMix, המספק תכונות עוצמתיות כגון מדידת רמות, ניהול מוגדר מראש, פריסות, תתי-מיקסים, לולאה-בק ועוד. המשתמש יכול לבחור 256 ערוצים נוספים שיועברו ישירות ל-DAW, כלומר סה”כ 512 ערוצים גלויים להקלטה.
לאחר מכן, המשתמש בוחר אילו ערוצים – שוב 256 מ-TotalMix ו-256 ערוצים נוספים הישר מה-DAW- יש לשלוח ליציאות החומרה של הכרטיס.
קצבי דגימה גבוהים יותר נתמכים עם הפחתה מקבילה של ספירת הערוצים: חצי ב-96 קילו-הרץ, רבע ב-192 קילו-הרץ, למעט גרסת מילאנו שתומכת ב-128 ערוצים בתדר 96 קילו-הרץ ו-64 ערוצים בתדר 192 קילו-הרץ.
ניתן להתקין את שני הכרטיסים גם במארזי Thunderbolt™ חיצוניים כתוספת מושלמת להגדרות הקלטה ניידות, או להתקין במערכות DAW או מעבדי שמע נפוצים.
RME unveils the M-1620 Pro (Milan®) and M-1620 Pro D (Dante®) converters
RME מציגה בגאווה את ה-M-1620 Pro, מכשיר חדיש הממיר 16 אותות ברמת קו אנלוגי (לערוץ שניתן להחליף עד +24 dBu) אל וממנה MADI, ADAT®, או עם מילאנו או עם טכנולוגיית רשת Dante (M-1620 Pro D). יחידה חדשנית זו מעוצבת עם פאנל קדמי חדש שפותח המשלב מדי רמת LED עם תצוגה וכוללת שתי יציאות אוזניות נפרדות לניטור – הכל בתוך התקן מתלה בגובה בודד של 19 אינץ’. ממירים חדישים וניתוב פנימי גמיש מציבים אותו בחזית כל רשת שמע.
אמינות ויתירות
RME נותנת עדיפות לאמינות על ידי ציוד ה-M-1620 Pro עם יתירות מובנית. זה כולל חיבורי רשת כפולה וחיבורי MADI כפולים, יחד עם כניסת DC מפוקחת בנוסף לאספקת החשמל הפנימית. מערכת ייחודית מסמנת בבירור מתי מתעוררת בעיה, ומבטיחה פעולה חלקה. עם יכולת עצמאית מלאה, משתמשים יכולים להתאים את הגדרות המכשיר ישירות ביחידה לשינויים מהירים או כדי לזכור כל הגדרות מוגדרות מראש המוגדרות על ידי המשתמש.
מאפיינים מתקדמים
ה-M-1620 Pro מאפשר הגדרה ידנית של מסנני הכינוי של הממיר לתגובת דחפים ותדר מיטביים. ריצוד על אותות כניסה דיגיטליים מופחת ביעילות עם SteadyClock FS. מחברים נפרדים של Word Clock BNCומחברי MADI קואקסיאליים, עם MADI אופטי אופציונלי באמצעות מודול SFP, מאפשרים לשלב את ההתקן בקלות בתשתית קיימת.
עם דנטה…
כמענה לבקשות תכופות, ה-M-1620 Pro D משלב קישוריות Dante 64 ערוצים, ומספק קישורים ישירים להתקני שמע אחרים באמצעות מתגי Ethernet סטנדרטיים. אם לא נדרשת יתירות, המכשיר יכול לשמש כמתג בעצמו ולאפשר שרשרות של מספר מכשירי דנטה. משתמשים יכולים להקליט ולהשמיע עד 64 ערוצים של כל אחד מה-I/O האנלוגי והדיגיטלי של ה-M-1620 במחשב שלהם באמצעות Dante Virtual Soundcard™ של Audinate (רישיון לא כלול).
…או מילאנו.
הדגם המאושר במילאנו משדר ומקבל עד 128 ערוצים בתדר 48 קילו-הרץ (96 @ 96 קילו-הרץ, 64 @ 192 קילו-הרץ) עם חביון מדויק וקבוע על פני רשת דטרמיניסטית. הוא חושף את מצבו ואת האפשרויות הניתנות להגדרה בפני בקרים המשתמשים בתקן הפתוח IEEE 1722.1 (ATDECC) והוא תואם ל-Milan Manager החדש.
שלט רחוק ואינטגרציה
שני הדגמים כוללים API מבוסס JSON לאינטגרציה מלאה ושליטה מרחוק מיציאת רשת או USB. יישום מרוחק מבוסס אינטרנט מציע גישה נוחה למטריצת ניתוב ערוצים בגודל 304×308 (240×244 עבור M-1620 Pro D).
RME releases MILAN® certified firmware
RME, יצרנית מובילה של ממשקי אודיו וממירים מקצועיים, מתרגשת להכריז על שחרורו של הקושחה הראשונה עם אישור Milan®. בנויה על סטנדרטים פתוחים של IEEE®, מילאנו מבטיחה יכולת פעולה הדדית חלקה בין מכשירים של ספקים שונים ברשת רגישה לזמן (AVB/TSN). עם עדכון קושחה בחינם, מכשירי RME מצטרפים למספר הולך וגדל של מוצרים במערכת האקולוגית של מילאנו.
החל מהשקת קושחה 2.0.0 עבור מגבר קדם המיקרופון 12Mic היום, ממירי ה-M-32 Pro II AD ו-DAיראו עדכונים בשבועות הקרובים. לאחר מכן יצטרפו למכשירים הללו מכשירי M-32 Pro AD ו-DA, AVB Tool ו-M-1610 Pro שהופסקו אך קיבלו עדכונים – המשקפים את המחויבות ארוכת הטווח של RME ללקוחותיהם. ממיר ה-M-1620 Pro שהושק לאחרונה יישלח עם מילאנו מההתחלה, מה שהופך אותו לסך של שמונה מכשירים שיתווספו לרשימת המוצרים המוסמכים של AVNU.
RME הצטרף לברית AVNU – יוצר מילאנו – בשנת 2021 ומאז הרחיבה את יישום ה-AVB הביצועי שלהם לכיוון תאימות למילאנו במספר שלבים, החל מהכנסת פורמט זרם AAF היעיל, פונקציונליות שעון זרם מדיה CRF ומיפוי דינמי. למרות ש-RME ציינו בשלב מוקדם שהקושחה הקיימת שלהם למעשה פועלת הדדית עם מילאנו, ההסמכה מעניקה למשתמשים ביטחון שהם יכולים לחבר מכשירים מהקופסה ולהתחיל להזרים עד 128 ערוצים של אודיו לא דחוס עם זמן אחזור דטרמיניסטי ונמוך במיוחד.
בהשוואה לטכנולוגיות אודיו אחרות ברשת, מילאנו – וטכנולוגיית ה-AVB/TSN שעליה היא מבוססת – דורשת מתגים להשתתף באופן פעיל בהחתמת זמן ומדידות חביון, ולהיות מודעים לזרמי אודיו שעוברים בין יציאות ספציפיות. רוחב הפס נשמר כאשר התקנים מתחברים, מה שהופך את תצורת המתגים למיותר, ובהמשך מובטח – מאפשר למעשה למשתמשים להפעיל כל סוג של תעבורה באותה רשת, מבלי לדאוג להשפיע על איכות השמע שלהם. בנוסף, מילאנו כוללת את IEEE 1722.1 ATDECC, תקן פתוח שלא רק נותן שליטה על חיבורים, אלא גם על כל מכשיר השמע עצמו.